Σεμινάριο KICK BOXING – K1 – ΠΥΓΜΑΧΙΑ

Θέμα: Η αξιοποίηση της εμπειρίας των αγώνων για την βελτίωση των αθλητών – θεματολογία από το σεμινάριο στην Κρήτη

Ένα από τα κεφάλαια στα οποία θα γίνει αναφορά στο σεμινάριο στο Ηράκλειο Κρήτης το Σάββατο 13 Μαΐου στη σχολή του κου Μιχάλη Κουγιουμιτζάκη είναι και η αξιοποίηση της εμπειρίας των αγώνων για την βελτίωση του αθλητή.

Αρχικά θα γίνει αναφορά στον τρόπο αντιμετώπισης και επικοινωνίας του προπονητή με τους αθλητές στους αγώνες εμπειρίας ή διασυλλογικούς αγώνες και έπειτα  στα πρωταθλήματα και στις Βραδυές Επιλέκτων Αθλητών.

Στη συνέχεια θα εξεταστεί το ζήτημα της διαχείρισης του αποτελέσματος –θετικό και αρνητικό και τέλος στην μελέτη, καταγραφή, εξαγωγή συμπερασμάτων και αξιοποίηση αυτών με την συνεργασία προπονητή-αθλητή.

Η μεγάλη σημασία την οποία δίνουν πολλές φορές οι προπονητές στο αποτέλεσμα και όχι στο πώς προήλθε μαζί με την ελλιπή εκπαίδευση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αιτίες στασιμότητας και καθήλωσης των αθλητών αλλά και τις προστριβής που δημιουργείται μεταξύ προπονητών, αθλητών, γονέων και διοργανωτών.

Η κατανόηση της προσωπικότητας του αθλητή αλλά και η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων για κάθε αθλητή, η σωστή μελέτη των αγώνων μέσα από πλήθος παραμέτρων –τεχνική, τακτική, ευστοχία, σωστή απόσταση, ψυχικές δυνάμεις κλπ και η ορθή ενημέρωση του αθλητή με τον ενδεδειγμένο τρόπο και στον ενδεδειγμένο χρόνο αποτελούν αναγκαιότητα πρώτης προτεραιότητας για την εξέλιξή του.

Ο βασικός μας στόχος δεν είναι η εξέλιξη του αθλητή αλλά του προπονητή. Για να ‘’βγάλει’’ πρωταθλητές ένας προπονητής πρέπει να είναι μέσα του ο ίδιος πρωταθλητής. Να έχει πλήρη επίγνωση του ποιος είναι, τι κάνει και ποιος είναι ο προορισμός του. Τους προπονητές θέλουμε να εκπαιδεύσουμε κυρίως της νέας γενιάς.

Γ’ αυτό και ο προπονητής θα πρέπει να μετρά πρώτα απ’ όλα την δική του βελτίωση, τα δικά του σωστά και τα δικά του λάθη και να μην μεταθέτει το πρόβλημα στον αθλητή αλλά να ελέγχει τον βαθμό της δικής του ευθύνης. Ούτε να κρίνει τον αθλητή από το αποτέλεσμα αλλά από την επίδοσή του σε σχέση με την πραγματικότητα του ίδιου του αθλητή. Τι θα μπορούσε δηλαδή να κάνει, τι ακριβώς κάνει στην προπόνηση και τι έκανε στον αγώνα.

Εστιάζοντας στο μέλλον και αποσκοπώντας πάντα για το καλύτερο, ο κάθε αγώνας πρέπει να αποτελεί σταθμό και ευκαιρία μελέτης της προόδου και όχι αυτοσκοπός.

Scroll To Top